חוזר 3.22 – דוח שנתי מקרנות הפנסיה

א. דוחות שנתיים מקרנות הפנסיה/ ביטוחי מנהלים/ קופות גמל

בימים אלה אנחנו מקבלים דוח שנתי מקרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים וקופות הגמל. רובנו המכריע לא עושה איתם דבר. משרדנו סבור שמדובר במידע בעל חשיבות רבה שהרי מדובר בחסכונות החיים שלנו. לפיכך, אנו ממליצים להקדיש מספר דקות כדי להבין כמה נקודות באישורים הנ"ל.

כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

1. תשלומים צפויים מהפוליסה

לדעתנו, מדובר במידע החשוב ביותר בדוח. הטבלה מציגה את הקצבה החודשית הצפויה לכם בגיל פרישה, את הסכום החד פעמי במקרה מוות, קצבה במקרה אבדן כושר ועוד. האם זה מה שאתם רוצים?

במידה ולא, אנו מציעים שתקבלו יעוץ פנסיוני אצל מומחה בתחום.

2. דמי הניהול

דמי הניהול בקרן הפנסיה מורכבים מדמי ניהול מההפקדה (מקסימום 6%) ומדמי ניהול מהחסכון (מקסימום- 1.5%). לצד דמי הניהול הנגבים ממכם, תוכלו לראות את דמי הניהול הממוצעים הנגבים בקרן. כמובן שאנו ממליצים לוודא ששיעורי הגבייה שלכם אינם עולים על ממוצע זה וכן להתמקח, במידת האפשר, על גובה דמי הניהול.

החסכון בדמי ניהול אומנם נראה זניח ביחס לסכומים אותם אנו מפקידים, אך בחישוב של כל שנות החיסכון עשוי לחסוך עשרות ועד מאות אלפי שקלים. התחרות בין גופי ההשקעות על כל עמית מאפשרת להתמקח ולקבל הנחה בדמי הניהול.

3. מסלולי השקעה

במקרים רבים אנו נמצאים במסלול שכבר לא מתאים לנו. לדוגמה: מסלול מנייתי כשאנו מעדיפים השקעה סולידית. דוגמה נוספת היא מסלול עתיר ריסק (פיצוי במקרה מוות) כשהילדים שלנו כבר גדלו.

דוגמה אחרת היא חוסך צעיר שעשוי לבחור בקרן תנודתית וספקולטיבית יותר, מאשר חוסך מבוגר.

מומלץ מאוד לבחון את סוג ההשקעה ולקבל החלטה בהתאם.

4. רצף הפקדות

כדאי לוודא שפירוט ההפקדות כולל את כל החודשים שבהם הפקדת כסף. אם את/ה שכיר/ה – מומלץ לוודא שחלק העובד זהה לסכום שהמעסיק ניכה לך בתלוש השכר.

למידע נוסף בנושא,

משרדנו משתף פעולה עם אנשי ביטוח ותיקים שמתמחים בנושא, וביניהם קבוצת שדה.

ב. קורונה

לצערנו, הקורונה עדיין כאן, וגם ההדבקות והבידודים…

כפי שכתבנו בעבר, יש אפשרות לקבל החזר מביטוח לאומי.

בשעה טובה, נפתחה האפשרות לעצמאים לקבל החזר דמי בידוד בגין היעדרות שלהם בתקופה 1.7.21 – 31.5.22, במידה ודיווחתם על הבידוד למשרד הבריאות בזמן אמת. להלן הקישור הרלוונטי.

גם אפשרות ההחזר לשכירים הוארכה עד ליום 31.5.2.2.

הכי חשוב: במידה ואתם נדרשים להיכנס לבידוד, יש לדווח בזמן אמת באתר משרד הבריאות, כאמור בכתבות הקודמות.