עדכוני קורונה חשובים 29.7.20

 

בהמשך לחוזרים קודמים>> שכתבנו, להלן מספר עידכונים חשובים:

נפתחה האפשרות למענק נוסף לעצמאים עם מחזור שנתי של עד 300,000 ש"ח והיתה להם ירידה של 40% לפחות במחזור הפעילות בחודשים מאי- יוני 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מענק זה יכול להגיע עד לסך 6,000 ש"ח.
נפתחה האפשרות לדרוש מענק החזרת העובדים מחל"ת (פעימה רביעית). כאמור בחוזר הרלוונטי, התשלום יבוצע לאחר תשלום השכר לעובד ואחרי דיווח לשירות התעסוקה של העובד והמעסיק. ההליך הינו התחברות לאתר שירות התעסוקה, הקלדת פרטים (כולל מצבת העובדים של העסק בתקופות 2-6.20 או 3-7.20, בהתאם לתקופה שמבקש המעסיק, פירטי העובדים המזכים ועוד). התקשרות של העובד עם שירות התעסוקה לצורך אימות נתונים, קבלת אישור בכתב משירות התעסוקה וקבלת המענק. יש להקפיד על הימצאות ונכונות פירטי הבנק בתיק המעסיק ברשות המיסים.
כאמור, משרדנו מצא מיקרים רבים בהם עסקים קיבלו הודעות שלא מגיעה להם פעימה שלישית, בעוד שהם כן זכאים לה (זאת בשל הגדרה מטעה של רשות המיסים). בהתאם- משרדנו הצליח להחזיר לעסקים עשרות אלפי ₪ שכלל לא היו מודעים להם. אנו ממליצים שתבדקו היטב קבלת מענק זה ותיפנו אלינו במידת הצורך.
בנוסף, עסקים רבים קיבלו מענקים בפעימות ראשונה ושנייה בהתאם לרווחי העסק בשנת 2018 ולא 2019. המשמעות היא שאם מצב העסק השתפר בשנת 2019, העסק יכול לקבל מענק גבוה יותר. יש לשקול הגשת ערעור לרשות המיסים במקרה כזה.
נזכיר שהמועד להגשת בקשה למענק פעימה שניה ופעימה שלישית (לעסקים עם מחזור של עד 300,000 ₪) עומד להסתיים בקרוב (7.8.20). מי שטרם ביקש מענקים אלה צריך להזדרז!

 משרדנו מקבל מידע ועידכונים ממקורות שונים ונשמח לסייע בתקופה זו.